Wydaj jeszcze 300,00 zł i otrzymaj darmową dostawę!

Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych 

Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów.
Nie znaleziono żadnych produktów.
Koszyk 0

Pakiet książek autorstwa Zbigniewa Przyrowskiego

64,00 zł (brutto) 99,00 zł
Chwilowo brak w magazynie
Powiadom mnie kiedy będzie dostępny
Numer:
T2226
Tagi:
Wydaj jeszcze 300,00 zł i otrzymaj darmową dostawę!

Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych 

Ulubione1
Opis

Integracja Sensoryczna - Wprowadzenie do teorii, diagnozy i terapii

Oddajemy do rąk czytelników pierwsze w Polsce tak obszerne opracowanie tematyki integracji sensorycznej. Autor publikacji, Zbigniew Przyrowski, przedstawia nie tylko założenia teoretyczne metody integracji sensorycznej, ale daje również praktyczne wskazówki dotyczące badania dzieci i prowadzenia terapii. Z książki można dowie8dzieć się jakie są typowe objawy zaburzeń IS u różnych grup dzieci poczynając od niemowląt, poprzez dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, dzieci z ADHD, niektórymi zespołami genetycznymi, aż po dzieci ze spektrum autyzmu. Książka kierowana jest nie tylko do młodych terapeutów integracji sensorycznej, ale również do wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi, a chcących poznać główne założenia metody integracji sensorycznej. Znajdą w niej również wskazówki do organizacji pracy nauczyciele szkolni i przedszkolni. 

Zachęcamy również do zapoznania się z tą publikacją rodziców, którzy chcą być bardziej świadomi tego jak powinno wyglądać badanie ich dzieci, w co powinna być wyposażona sala do terapii integracji sensorycznej, albo jakie są główne przejawy ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej. 

Książka jest wynikiem wielu lat doświadczeń autora w pracy z dziećmi, przeglądu literatury i wykładów prowadzonych dla studentów i uczestników kursów integracji sensorycznej. Jest fascynującą lekturą wprowadzającą w tajemnice procesów sensorycznych leżących u podstaw rozwoju człowieka.

 

Kwestionariusz Sensomotoryczny 

Kwestionariusz Rozwoju Sensomotorycznego dziecka powstał w oparciu o przegląd literatury dotyczącej Teorii Integracji Sensorycznej m.in. A. J. Ayres, B. M. Knickerbocker, P. N. Clark, A. S. Allen, Ch. Royen, K. J. Ottenbacher, L. J. Miller i innych oraz własnych doświadczeń klincznych.

Pierwsza wersja kwestionariusza powstała w 1995 roku i zawierała 197 pytań był to pierwszy w Polsce Kwestionariusz rozwoju Sensomotorycznego ułatwiający diagnozowanie zaburzeń integracji sensorycznej. Póżniej powstało kilka innych wersji w dużym stopniu wzorowanych na tym Kwestionariusz a opracowanych przez różnych autorów.

Obecna poprawiona wersja Kwestionariusza zawiera 91 pytań i jest opracowana w 2005 roku. Pytania zakwalifikowane do Kwestionariusza są wielokrotnie sprawdzanymi pod wieloma względami tak by były czytelne i diagnostyczne dla wstępnej oceny rozwoju procesów integracji sensorycznej. Autor przeprowadził również analizę zgodności wyników badań Kwestionariuszem /rozpoznanych zaburzeń/ oraz wynków badań Kliniczną Obserwacją i Południowokalifornijskimi Testami Integracji Sensoryznej na grupie 300 dzieci z normą intelektualną i różnymi zaburzeniami min. dysleksją, ADHD, zespołem Aspergera. Analiza porównawcza wskazywała na dużą zgodność rozpoznanych typów zaburzeń w oparciu o wyniki Kwestionariusza i Klinicznej obserwacji lub/i Testów J. Ayres. 

 

Obserwacja kliniczna

Pierwsza w Polsce próba opracowania kilkunastu prób klinicznych. Pierwsza wersja podręcznika ukazała się w 2006 roku.  Obecnie przygotowany podręcznik zawiera dokładny opis poszczególnych zadań, tak by mogły być wielokrotnie powtarzane w taki sami sposób. Przygotowano również ocenę poszczególnych prób i całej klinicznej obserwacji w punktach. Do podręcznika został również dostosowany odpowiedni arkusz obserwacji klinicznej, na którym dokonujemy oceny każdego z zadań. (wraz z podręcznikiem 1 arkusz)

Podręcznik zawiera krótkie wprowadzenie w problematykę teorii integracji sensorycznej, opis materiałów lub przyrządów potrzebnych do badania, opis procedury badania dla każdego zadania, wskazówek do oceny i ocenę każdego zadania.

W podręczniku autor zawarł również kierunki interpretacji wyników badań w poszczególnych punktach.

Zbigniew Przyrowski

Pscholog kliniczny, ukończył UKSW w Warszawie, pracuje zawodowo z różnymi grupami dzieci już od lat 80tych, od 1994r terapeuta integracji sensorycznej, od 1998 r. nauczyciel (instruktor) terapii integracji sensroczynej, autor wielu publikacji, twórca kilku metod diagnostycznych, prekursor metody integracji sensorycznej w Polsce. Założyciel pierwszego w Polsce gabinetu terapii integracji sensorycznej (obecnie nosi nazwę SENSUM MOBILE). Założyciel i redaktor naczelny "Integracji Sensorycznej". Pierwszego fachowego pisma o integracji sensorycznej w Polsce, istniejącego od 2000 roku. Współtwórca pierwszych w Polsce programów szkolenia terapeutów integracji sensorycznej. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów NDT-SI. Członek założyciel Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorczynej. Pierwszy prezes PSTIS. Uczestnik wielu konferencji naukowych. Opracował i opublikował pierwszy w Polsce kwestionariusz sensoryczny, a także pierwszą w Polsce standaryzowaną kliniczną obserwację ryzyka zaburzeń integracji sensorycznej. I inne.
Więcej informacji na stronie internetowej www.zbigniewprzyrowski.pl 

Szczegóły produktu
T2226
Zapytaj o produkt
Produkty powiązane
Indeks: SI107
550,00 zł (brutto)
Grzybek sensoryczny, to huśtawka wykorzystywana do terapii Integracji Sensorycznej składająca się z miękkiej podstawy, oraz z drążka ("nogi grzybka") obitymi sztuczną skórą, które dziecko obejmuje w trakcie huśtania....
Indeks: SI103
450,00 zł (brutto)
Dzięki wykonaniu hamaka ze specjalnego elastycznego materiału dostarcza on wiele  nowych możliwości oraz doświadczeń sensorycznych. Daje silną stymulację w obszarze czucia głębokiego. Do wyboru różne wersje kolorystyczne
Indeks: SI105
380,00 zł (brutto)
Hamak terapeutyczny jest wykonany z dwóch różnych materiałów. Wnętrze hamaka jest wyścielone przyjemnym w dotyku materiale znanym z pozostałego sprzętu SI np. huśtawki terapeutycznej. do wyboru 3 wersje kolorystyczne
Indeks: SI106
330,00 zł (brutto)
Helikopter sensoryczny to sprzęt podwieszany do terapii Integracji Sensorycznej który pozwala na bardzo wiele ćwiczeń w tym do bardziej wymagających i dostarczających bardzo mocnych bodźców sensorycznych. Można...
Indeks: SI101
265,00 zł (brutto)
Huśtawka tarczowa to jednozaczepowa huśtawka, która sprawdzi się nie tylko w sali Integracji Sensorycznej ale również w każdym domu. Miękkie obicie znacząco zwiększa przyjemność korzystania takiej huśtawki. 
Indeks: Si108
540,00 zł (brutto)
Huśtawka terapeutyczna wyposażona w linki stabilizujące pozwala na szeroki zakres ćwiczeń w Terapii Integracji Sensorycznej. Dodanie do huśtawki zabezpieczenia pozwala rozszerzyć jej możliwości(np zamienić w mały...
Indeks: SI112
650,00 zł (brutto)
Podwieszany konik bujany do terapii SI to jeden z naszych autorskich pomysłów, który jako sprzęt dodatkowy do zajęć SI doskonale urozmaica pracę, jednocześnie nadając się do wykorzystania poza zajęciami SI. Możliwe...
Indeks: SI117
169,00 zł (brutto)
Ta cudowna sensoryczna huśtawka stanowi ciekawe wyzwanie i stymuluje siłę, planowanie, orientację i równowagę dziecka. Sprawdzi się nie tylko w gabinecie SI ale i w każdym domowym "małpim gaju".
Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Menu

Ustawienia

Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów.
Nie znaleziono żadnych produktów.

Stwórz darmowe konto, aby zapisywać ulubione produkty.

Zaloguj się