METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

25,00 zł (brutto)
23.8095 netto
kupiono: 58
Chwilowo brak w magazynie
Powiadom mnie gdy będzie na stanie
Numer:
HA1875
GTIN:
9788371344022
Wydaj jeszcze 300,00 zł i otrzymaj darmową dostawę!

Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych 

Ulubione0
Opis

Bożenna Odowska-Szlachcic

 

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.

W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.

Spis treści:

 

CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej

2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

 

Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej

3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych

3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy

3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji

3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia

 

Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym

4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym

4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo

4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

 

CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy

5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy

5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

 

Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną

6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

Szczegóły produktu
HA1875

Opis

Wiek dziecka
Powyżej 3 roku
Trusted Shops Reviews
Zapytaj o produkt
You may also like
Pedagogika Dziecka. Studium Pajdocentryzmu
Obniżka! -6,00 zł
Oferta specjalna!
Indeks: KS06
60,00 zł (brutto)
57.142814 netto
66,00 zł

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:
Indeks: dc72419
75,00 zł (brutto)
60.9756 netto
Zestaw 26 liter w przyjaznej dzieciom czcionce, wykonane z meteriału akrylowego. Idealne do podświetlanego panelu. Literki posiadają otwór w górnej części, więc mogą być nawlekane lub przypięte do tablicy. Poniżej...

Menu

Ustawienia

Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów.
Nie znaleziono żadnych produktów.

Stwórz darmowe konto, aby zapisywać ulubione produkty.

Zaloguj się