Wydaj jeszcze 300,00 zł i otrzymaj darmową dostawę!

Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych 

Koszyk 0

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

26,25 zł (brutto)
kupiono: 54
Ostatnie sztuki w magazynie
Produkt
Numer:
HA1875
GTIN:
9788371344022
Wydaj jeszcze 300,00 zł i otrzymaj darmową dostawę!

Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych 

Ulubione0
Opis

Bożenna Odowska-Szlachcic

 

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.

W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.

Spis treści:

 

CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej

2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

 

Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej

3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych

3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy

3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji

3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia

 

Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym

4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym

4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo

4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

 

CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy

5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy

5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

 

Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną

6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

Szczegóły produktu
HA1875

Opis

Wiek dziecka
Powyżej 3 roku
Trusted Shops Reviews
Zapytaj o produkt
You may also like
Pedagogika Dziecka. Studium Pajdocentryzmu Pedagogika Dziecka. Studium Pajdocentryzmu
Obniżka! -6,00 zł
Oferta specjalna!
Indeks: KS06
60,00 zł (brutto)66,00 zł

Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:
Sensoryczne klocki Sensoryczne klocki
Obniżka! -10,00 zł
Oferta limitowana
Indeks: es977010
39,00 zł (brutto)49,00 zł
Najniższa cena: 39,20 zł -0,20 zł
Zestaw miękkich klocków sensorycznych, idealna zabawka dla rozwoju maluch. Każdy klocek to inny kolor, faktura, figura oraz cyfra. Klocki nie tylko zapewniają Doznań sensorycznych, rozwijają zdolności manualne, ale...
Indeks: SI106
355,00 zł (brutto)
Helikopter sensoryczny to sprzęt podwieszany do terapii Integracji Sensorycznej który pozwala na bardzo wiele ćwiczeń w tym do bardziej wymagających i dostarczających bardzo mocnych bodźców sensorycznych. Można...

Menu

Ustawienia

Kliknij, aby zobaczyć więcej produktów.
Nie znaleziono żadnych produktów.

Stwórz darmowe konto, aby zapisywać ulubione produkty.

Zaloguj się