Wszystkie placówki publiczne, gdzie nabywcą jest Miasto, gmina, powiat itp otrzymują od nas faktury z odroczonym terminem płatności po wysłaniu zamówienia. Po złożeniu zamówienia, niezwłocznie przystępujemy do jego kompletowania.

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

Indeks: HA1875
brutto 25,00 zł
netto 23,81 zł
brutoo
Dostępność Średnia
Czas dostawy 1-2 dni

Gwarancja jakości

service.svg Gwarancja i wsparcie serwisowe

Metody płatności

paypal.jpgprzelewy.jpggoogle-pay.jpgapple-pay.jpgmastercard.jpgvisa.jpgblik.jpgmbank.jpgpaypo.jpgpayu.jpg

Bożenna Odowska-Szlachcic

 

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.

W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.

Spis treści:

 

CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

 

Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej

2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

 

Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej

3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych

3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy

3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji

3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia

 

Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego

4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym

4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym

4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo

4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

 

CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy

 

Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy

5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy

5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

 

Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną

6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

Indeks: HA1875

W magazynie: 3 Przedmioty

Stan: Nowy

Wiek dziecka: Powyżej 3 roku

EAN13: 9788371344022

Producent

  • Producent: Akros
  • Adres: C/Viena,17 (P.I. Mas de Tous)
  • Miasto: 46185 La Pobla de Vallbona - Valencia
  • Kraj: Hiszpania
  • E-mail: sales@akroseducational.com
Wczytuje...