Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.  

close

Integracja Sensoryczna

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami Zobacz większe

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

HA1875

Nowy produkt

26,00zł

Wysyłka 24h

    Bożenna Odowska-Szlachcic

     

    METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

     

    Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają. W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność. Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.


    W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.


    Spis treści:

     

    CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy

     

    Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego

    1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych

    1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

     

    Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej

    2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia

    2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej

    2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych

    2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej

    2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy

    2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej

    2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej

     

    Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej

    3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy

    3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych

    3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy

    3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych

    3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)

    3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji

    3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia

     

    Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego

    4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego

    4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

    4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa

    4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym

    4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym

    4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo

    4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej

     

    CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowy

     

    Rozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy

    5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)

    5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne

    5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe

    5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych

    5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy

    5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej

     

    Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych

    6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe

    6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej

    6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego

    6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne

    6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne

    6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej

    6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną

    6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej

    6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców

Opinie

Napisz opinię

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

METODA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami

30 innych produktów w tej kategorii

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Skontaktuj się z nami

Nasza infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00

Telefon:533337070

Napisz do nas na sklepempis@wp.pl

Najczęściej kupowane