Przeznaczona w ramach wychowania społeczno ? moralnego dzieci i młodzieży
Darmowa dostawa tylko dla produktów nie gabarytowych
Kształcenie emocjonalności dzieci oraz rozwijanie samoświadomości i świadomości własnego ciała.
Emocje i obraz siebie stanowią ważny element w kształtowaniu się osobowości dzieci i na równi z innymi jej funkcjami muszą być celowo i systematycznie rozwijane. ?Gra Twarzy? ma na celu dostarczenie wiadomości i doświadczeń społecznych, które zmierzają do prawidłowego kształtowania osobowości oraz inspirowanie zajęć i zabaw rozwijających emocjonalność dzieci.
Trzeba stworzyć dzieciom warunki do prawidłowego rozwoju sfery emocjonalnej i obrazu siebie, aby zapobiegać wszelkim zaburzeniom emocjonalnym i powstawaniu negatywnej samooceny.
Cele dydaktyczne:
Rozwijanie sfery emocjonalnej dzieci i zdobywanie wiedzy na temat przeżywanych emocji i uczuć przez siebie i innych ludzi.
Cele operacyjne:
1. Rozpoznajemy i nazywamy uczucia.
Dzieci będą mogły:
? dowiedzieć się , jakie uczucia ludzie przeżywają w różnych sytuacjach,
? kojarzyć uczucia z różnymi sytuacjami, rozpoznawać je i nazywać,
? uświadamiać sobie, jak ludzie ujawniają przeżywane uczucia (itd. krzykiem i tupaniem- złość, płaczem- radość lub smutek).
2. Zwracamy uwagę na uczucia innych ludzi.
Dzieci będą mogły:
? uczyć się rozróżniać i akceptować uczucia innych ludzi i akceptować także te, które różnią się od ich własnych.
3. Ludzie różnią się między sobą.
Dzieci będą mogły:
? dostrzec indywidualne cechy swojej budowy fizycznej i wyglądu
zewnętrznego oraz różnice między ludźmi,
? skupić uwagę na obrazie swojej twarzy i twarzach innych dzieci,
? dostrzec i akceptować różnicę między ludźmi.
4. Ludzie są podobni do siebie.
Dzieci będą mogły:
? zauważać i akceptować podobieństwa między sobą a innymi
( Podobieństwa dotyczą podstawowych potrzeb, przeżyć, doznań i czynności).
5. Jesteśmy niepowtarzalni.
Dzieci będą mogły:
? uświadomić sobie, jak bardzo różnią się od siebie.
Zasady gry:
W grze biorą udział dwie, trzy lub cztery osoby (ze względu na ogólnie niewielką liczbę klocków, przy większej liczbie graczy gra staje się nieciekawa). Klocki odwraca się ilustracjami do spodu i miesza. Następnie losuje się gracza rozpoczynającego ? jest nim zwykle gracz, który wylosuje na kostce największą ilość oczek lub poprzez grę w ?marynarza?- kto najwięcej . Gracze pobierają klocki poczynając od rozpoczynającego, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, po jednym klocku lub od razu w odpowiedniej liczbie (zwykle nie więcej niż siedem), nie pokazując ich pozostałym graczom. Klocki pozostające na stole to ?talon?. Rozpoczynający wykłada dowolny klocek a pozostali, kolejno, dokładają swoje klocki według ustalonych zasad.
Zawartość:
- 30 elementów o wymiarach 4 x 8 cm z kolorowymi rysunkami dziewczynki wyrażającymi różne emocje mimiką oraz gestami. Całość umieszczona w drewnianej skrzynce o wymiarach 17,5 x 10,5 x 5,5 cm z wysuwanym wieczkiem.
- Instrukcja w języku polskim z propozycjami zabaw
Certyfikat:
Produkt posiada znak bezpieczeństwa CE.
Surowce używane do ich produkcji posiadają wymagane atesty i spełniają wymogi określone przez Unię Europejską w dyrektywie EN 71-73.
Odpowiednie dla | |
Wiek: | od 3 lat |
---|---|
Liczba graczy: | 2 |